Výchovné poradenství pro 1. stupeň
Výchovnou poradkyní pro 1. stupeň je Mgr. Andrea Filková.
filkova@tyrsovkakurim.cz
541 230 307, kl. 68
filkova@tyrsovkakurim.cz
541 230 307, kl. 68
702 233 856
Mezi nejdůležitější činnosti výchovného poradce na 1. stupni patří:
- ve spolupráci s třídními učiteli vyhledávat žáky s výukovými obtížemi a navrhovat další péči o tyto žáky
- provádět diagnostiku školní připravenosti, diagnostiku schopností a dovedností v oblasti čtení a psaní, diagnostiku matematických schopností a dovedností
- zprostředkovat diagnostiku v pedagogicko-psychologické poradně nebo speciálně pedagogickém centru
- napomáhat třídnímu učiteli s uplatňováním podpůrných opatření pro daného žáka
- ve školním prostředí
- spolupodílet se na vypracování a vyhodnocování individuálního vzdělávacího plánu nebo plánu pedagogické podpory
- pomoc při zajišťování speciálně pedagogické péče, s organizací a průběhem edukativně stimulačních skupinek pro děti předškolního věku
- metodická pomoc při organizování adaptačních pobytů
- poskytovat informace žákům, jejich zákonným zástupcům
- předávání důležitých informací týkajících se nových metodických postupů, pedagogické intervence a diagnostiky
- průběžně sledovat a vyhodnocovat udělená podpůrná opatření
- spolupracovat se školními poradenskými zařízeními
- promýšlet výukové strategie pro žáky nadané, žáky z jiného kulturního či jazykového prostředí
- shromažďovat odborné zprávy a informace o žácích v poradenské péči
- zprostředkování dalšího vzdělávání pedagogickým pracovníkům školy
- spolupracovat s vedením školy, výchovným poradcem na 2. stupni, metodikem prevence
Výchovné poradenství pro 2. stupeň
Výchovnou poradkyní pro 2. stupeň je Mgr. Lenka Dvořáková.
dvorakova@tyrsovkakurim.cz
541 230 307
Mezi nejdůležitější činnosti výchovného poradce na 2. stupni patří:
- podílet se ve spolupráci s třídním učitelem na zpracování, naplňování a vyhodnocení plánu pedagogické podpory a individuálního vzdělávacího plánu,
- připravovat podmínky pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- koordinovat poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školským poradenskými zařízeními
- poskytovat metodickou pomoc pedagogickým pracovníkům, žákům, zákonným zástupcům, pedagogickým pracovníkům
- shromažďovat odborné zprávy a informace o žácích v poradenské péči
- spolupracovat s vedením školy, výchovným poradcem na 1. stupni, metodikem prevence